Bumbacul este foarte popular în zilele călduroase. În special tricourile sunt la modă, dar se fabrică șepci, pantaloni, rochițe și multe alte piese de îmbrăcăminte. Datorită agriculturii moderne, bumbacul este accesibil și putem spune că este un material ieftin. Însă prețul real se plătește în altă parte. Consumul enorm de apă și devorarea resurselor naturale vor avea repercursiuni care deabia acum încep să apară.

Unele companii din domeniul Outdoor acordă prioritate din ce în ce mai mare materialelor cum ar fi bumbacul organic sau bio. Aceștia se străduiesc să plaseze în colecții din ce în ce mai multe produse care au impactul cât se poate de minim asupra mediului. Procesul începe încă de la semințe, unde se folosesc doar cele care nu sunt modificate genetic și asupra cărora nu se folosesc pesticide pe tot parcursul sezonului. Se acordă atenție ca pământul să nu fie suprasolicitat și nici oamenii care muncesc acolo. Pasul următor este revizuirea procesului de fabricație care are loc între bumbacul de pe câmp și țesătura finită. Aici se fac acum modificările esențiale de a utiliza cât mai puține resurse: apă, căldură, vopsea, etc.

Produsele fabricate astfel sunt marcate distinct la diverși producători și se regăsesc pe etichetele produselor, imprimate la gât sau altfel. Dintre mărcile care sunt preocupate de mediu și impactul fabricației putem aminti: Patagonia, a Fjällräven, Jack Wolfskin și The North Face.